torsdag, januar 01, 2004

Om bloggen og bloggeren

mørrum_me.jpg
Spritblank sommerlaks fra Mørrum

Jeg laver posteringer med ujævne mellemrum, da der er tale om en hobby som efterhånden kun udøves i ferier og lignende. Indholdet svinger ikke kun i kvalitet, men kan dreje sig om alt fra tegninger til tips og det der udspiller sig ved siden af fiskeriet.

Jeg er fuldstændig ligeglad med catch&release, mest fordi det forekommer mig fuldstændig ligegyldigt i det store perspektiv. Har en svaghed for smarte fluehjul og synes klart fluefiskeri er sjovest når man fanger noget.

Er vild med "hemmelige" flomelve og elsker fiskeri
i bjerge, med enhåndsstang flydeline og laks på gang. Har fisket en del på kysten og min største fluefangede kystørred vejede 4,5 kg og blev fanget på Vestfyn for mange år siden. Har tyvfisket som knægt og bander og svovler når jeg mister en god fisk.

Bebrejder hovedsageligt Hugh Falkus, Kurt Malmbak Kjeldsen, Jan Grünwald og min far, når det engang imellem slår mig, at det er fuldstændig sindsygt at stavre rundt i vand til livet og vifte med en fluekæp.

Knæk og bræk derude.