onsdag, oktober 06, 2004

FLEECE - FLEEEECE - FLEEEEEEEEEZ!!!

Alle fiskere har det. Fleecetøjet. Jeg har selv 2 fleecejakker og sågar en lang smæk-underbukse-lignende sag som er Bamseline lækker og meget yndefuld. Jeg ELSKER fleece tøj! Bare jeg ser en fleecetrøje får jeg lyst til at putte mig i den. Svøbe mig ind i det bløde materiale og forsvinde ind i en verden af kærlige ørenussende mødre og en anden vasketøjsreklame. Faktisk er det kommet så vidt at jeg ikke længere kun bruger det på de kolde fisketure, men det er blevet for mig hvad slåbrokken var Ebbe Kløvedal Reich og hvad bondeskjorten var for Poul Thomsen.



Så snart jeg er hjemme indhyller jeg mig i min fleecejakke. Den beskytter ikke bare mod kulde og det behøver ikke være specielt koldt før jeg svøber mig ind i de vatterede sager. Den stinker langt væk af Golden Retreiver og LandRover, bindingsværk og hyggebelysning - hygge er simpelthen fleece og omvendt. Trygt og godt i disse så kolde tider. De dage er talte hvor man ikke kan glæde sig over en blød pakke. Bare det nu er FLEECE TØJ!